Balles?

—Hola, com estàs?—Diu el Martí amb seguretat
—Jo bé, i tu?—Contesta ella, burleta.
—Bueno, el whisky és de barril i la música massa forta, però t’he vist i he pensat…
—Ja, i has pensat, aquesta caurà—diu mentre s’emporta el got als llavis
—Qué va, qué va! Jo no sóc així. Saps que he pensat?
—Què?
—Que tu i jo podríem ballar.
—Ballar? Jo no he ballat mai.
—Ara podria ser la primera vegada.
—Però no en sé jo—es mira de reüll la seva amiga—La Cristina sí que en sap.
—Però… jo vull ballar amb tu. Tens aquest somriure tan bonic…Com et dius?
—Em dic Maria.
—Què doncs? T’animes, Maria?
—Bueno va, espera’t, espera’t que aquesta no la conec.
—Ah, és igual. No dius que no saps ballar?
—No, no en sé, però m’agradaria més ballar amb una cançó coneguda.
—Ens esperem, ens esperem—diu ell atansant-se-li una mica més—Tenim tot el temps del món—i li fa una mirada de complicitat.
—Mira, aquesta sí que la sé—diu la Maria, que s’afanya a aixecar-se.
—Aquesta, segur?—contesta ell, mirant-se-la amb desconfiança.
—Sí, aquesta, aquesta—diu ella, estirant-lo cap a la pista.
Sona Gangnam Style. Tothom es posa a ballar com empès per una força infernal. Els focus es belluguen i il•luminen la massa de gent, fent tots els mateixos gestos. Se’n destaquen a la part superior les calbes lluentes i els cabells blancs. Al voltant dels balladors s’hi va fent una rotllana de públic amb crosses, alguns una, d’altres dues, no ballen com els altres, però van marcant el moviment amb el cap i amb una cama o amb la crossa. Tots porten ulleres. L’efecte és espectacular quan els focus van girant i il•luminen els vidres de les ulleres.
—Ai, ai, ai— diu el Martí que veu que perd l’equilibri.
—Què fas?—la Maria segueix ballant.
—M’has dit que no sabies ballar!—diu ell dolgut, mentre cau damunt d’uns quants que tampoc no poden mantenir l’equilibri.
—Amigues i amics—se sent la veu del dijei—aneu abandonant la pista. Ara els toca als de setanta anys. De seguida torneu els de vuitanta. Uuun, doos, treees, quatree, cinc! Maaaambo!

Teresa Duch

CIMG0948-2

Anuncis

Deixa un comentari

